קו מחבר | שביל תושבי "הגליל המערבי"

פרויקט גמר 2023

מרחב הגליל המערבי הוא פסיפס אנושי מגוון המקיים בתוכו שונות גדולה, גם בסוגי ההתיישבות וגם בסוגי האנשים. התיישבות יש משנות ה 50 וגם משנות ה 70, ויש במרחב שתי חברות, חברה ערבית שמורכבת מדרוזים, מוסלמים ונוצרים שחיים בתוך כפרים  ויש את החברה היהודית שחייה ביישובים חקלאיים, יישובים קהילתיים ומושבים. כל אלה חיים ביחד למרות כל ההבדלים והשוני.

 כיום קהילות הגליל המערבי מנותקות אחת מהשנייה  והמונח "גליל מערבי " הינו מרחב גיאוגרפי ופחות "מקום" המגדיר זהות ויוצר תחושת שייכות. הפרויקט יעודד ליצירת ערך משותף בין מגוון הקהילות  וסביבות חיים עם תחושת שייכות , ללא דחיפתם למיזוג והאחדה, דרך שלשה אמצעים:

שביל  תושבי "הגליל המערבי"  יעבור בין מוקדי הישובים  ויציע נקודות מפגש  שונות לאורכו, דבר המאפשר במה לחיבור בין הקהילות השונות ומסייע בהגברת הקישוריות בין הישובים והכפרים. הנגשת יער אחיהוד תיתן השמשה  לאזורי נחלים לא מנוצלים – חיזוק נוכחות הנחלים באזור ,ובזה  אנו מיצרים "סיפור" של מקום ותחושת שייכות אזורית.

פארק נחל יצהר, פארק יער אחיהוד ופארק אבו סנאן אזורי מפגש שפותחו לעומק במסגרת פרויקט הגמר, דרך הצעת:

צמחייה מעניינת, חיזוק נוכחות הנחלים והצעת שצ"פים עם פעילויות שונות לגיבוש התושבים, נהפוך את המקומות המוזנחים למקומות מיטיבים ומעניינים לתושבי הגליל המערבי בהרבה אספקטים, וניצור סביבה המאפשרת חיבור חברתי וקהילתי בין שתי האוכלוסיות .

הנחיית עבודה
פרופ"ח אורח דפנה גרינשטיין
פרופ' אורח ברברה אהרונסון
אדר' נוף עליזה ברוידא
אדר' נוף תמר דראל פוספלד
הנחיית מחקר
ד"ר שירה וילקוף
ג'ומאנה אבו ריש
מסלול אדריכלות נוף

פרויקטים נוספים בסטודיו