תואר שני בעיצוב תעשייתי (.M.I.D)

תואר שני בעיצוב תעשייתי (.M.I.D)

עיצוב תעשייתי באנר

יעדי התוכנית

התוכנית למגיסטר בעיצוב תעשייתי‏ מכשירה סטודנטים בתחומי היצירה והפיתוח בעיצוב תעשייתי, עיצוב מדיה, עיצוב הנדסי והנגזרות המקצועיות, מתוך הממשק שלו לטכנולוגיה ומדע בתחומים כמו: חשיבה עיצובית, עיצוב היברידי, עיצוב מוצרי צריכה, עיצוב ממשקים (UX ו-UI), עיצוב אובייקטים מרושתים (IoT), עיצוב למתארי אתגר, עיצוב מוצרים רפואיים, עיצוב מבוסס פרמטרים ואינטליגנציה מלאכותית, עיצוב וירטואלי, עיצוב מזון, עיצוב חברתי, עיצוב טכנולוגיה לבישה, קראפט דיגיטלי, עיצוב תחבורה, עיצוב בחומרים חדשים, עיצוב לעולם השלישי, עיצוב ביולוגי, עיצוב ימי, עיצוב וחלל, עיצוב ואקולוגיה ועיצוב עתידני. 

התוכנית בנויה על אוסף של מעבדות עיצוב פעילות ומבוססת על חברי סגל חוקרים ויוצרים מובילים בתחומם המשלבים ידע מעמיק בתחומי העיצוב, ממשק עם טכנולוגיה חדשה ומחקר במתודה מדעית בשילוב עם פקולטות להנדסה ומדע קיימות בטכניון. 

התוכנית משלבת גופי פיתוח מהמגזר העסקי, התעשייתי והטכנולוגי, תוך גיבוש הזדמנויות בתחומי המחקר, הפיתוח והיזמות הטכנולוגית או החברתית. 

התוכנית קשובה לזרמים העמוקים של תהליכים המשפיעים עלינו כיחידים, כקהילה וכמארג גלובלי ומתגייסת למתן פתרונות לצרכים חיוניים המתגלים בתהליכי חיפוש פתוחים לעתיד. 

התוכנית מהווה ׳צומת מחבר׳ (Hub) של מפגש בין תחומי התמחות ודיסציפלינות שונות, לגיבוש קבוצות מחקר, פיתוח ויזמות מתחומים שונים. 

התוכנית מעניקה כלים לעבודת צוות, ניהול חדשנות ומתודולוגיה של חדשנות בתפיסה של חשיבה עיצובית כתשתית תיאורטית ומעשית. 

התוכנית מיועדת בעיקרה לסטודנטים עובדים בתחומי העיצוב, ההנדסה ותחומים נוספים המחפשים להרחיב את הידע והיכולות המקצועיות שלהם ולשלב חשיבה עיצובית מתקדמת בפרקטיקה הקיימת שלהם או לעשות הסבה למקצועות העיצוב.

מבנה תוכנית הלימודים

תוכנית הלימודים מציעה מסגרת של שתי שנות לימוד לתואר שני בעיצוב תעשייתי ללא תזה במהלכן על הסטודנטים לצבור 45 נקודות אקדמיות אשר מתחלקות באופן הבא: 

  • מקצועות חובה בהיקף של 17 נק׳
  • מקצועות בחירה בהיקף של 16 נק׳
  • פרויקט גמר בהיקף של 12 נק׳ 

סטודנטים שאינם מגיעים מתוך התחום של עיצוב תעשייתי עידרשו ללמוד בנוסף מספר מקצועות קדם בהיקף של 3 נקודות. 

התוכנית מורכבת משלושה רבדים של קורסים: 

מקצועות קדם – כוללים מקצועות בסיס בעיצוב תעשייתי. סטודנטים שלמדו מקצועות אלה במסגרת התואר הראשון יקבלו פטור בעת הקבלה לתואר שני. 

מקצועות חובה – כוללים מקצועות שחובה על כל סטודנט המתקבל לתואר שני בעיצוב תעשייתי ללמוד בנוסף למקצועות הקדם. 

מקצועות בחירה – כוללים מקצועות הניתנים לבחירה בשתי קטגוריות: א) מקצועות בחירה מתוך התוכנית ב) מקצועות בחירה מחוץ לתוכנית.

דרישות קבלה

התוכנית פתוחה לסטודנטים בעלי תואר ראשון בעיצוב תעשייתי (תואר ארבע שנתי ממוסד אקדמי מוכר), או בעלי תואר ראשון (ממוסד אקדמי מוכר) בתחומי עיצוב כמו עיצוב תקשורת חזותית, ארכיטקטורה, עיצוב פנים, עיצוב אופנה, עיצוב תכשיטים, עיצוב קרמי, עיצוב טקסטיל ואמנות וכן בוגרי תואר ראשון בתחומי ההנדסה כמו הנדסת מכונות, הנדסת תעשייה וניהול, הנדסת מחשבים, הנדסת מזון, הנדסת רכב וחלל ועוד. 

ההחלטה על קבלה לתוכנית תתקבל לגבי כל מועמד על פי הישגיו והרקע הלימודי והמקצועי שלו בכפוף לקבלה על ידי בית הספר לתארים מתקדמים. בדרך כלל יתקבלו סטודנטים שממוצע הציונים שלהם בתואר הראשון הוא 80 ומעלה. במקרים חריגים, תשקול ועדת הקבלה של המסלול קבלת סטודנטים בממוצע נמוך יותר, אך שאינו נופל מ-75 (סף הקבלה של בית הספר לתארים מתקדמים). 

ההחלטה על הקבלה תכלול שקלול של המרכיבים הבאים: הצהרת כוונות, קורות חיים, תיק עבודות (פורטפוליו), וגיליון ציונים אשר יובאו לפני ועדת הקבלה של המסלול. המועמדים המתאימים יוזמנו לראיון קבלה. סטודנטים לתואר ראשון יכולים להגיש את מועמדותם (על תנאי) במהלך השנה האחרונה ללימודיהם, אך יוזמנו רק לאחר שעמדו בתנאים הסופיים הנדרשים.

רישום

לרישום לחצו כאן.

צרו קשר

קרן שטגר, רכזת מוסמכים, בניין אמאדו, חדר 312, 04-8294285, ar.g.ad@technion.ac.il