מעבדת ויזואליזציה, VizLab

מעבדת ויזואליזציה, VizLab

צילום של מעבדת הויזואליזציה

מעבדת הוויזואליזציה בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים היא מתקן מחקר, הוראה ולמידה המאפשר "להיטמע" במרחבים דיגיטליים תלת ממדיים מדומים של מבנים, ערים ונופים, בין אם הם קיימים פיזית ובין אם הם נמצאים בשלבי תכנון. במעבדה מתאפשרעם מפגש וחוויה יחידנית במציאות מדומה ופגישות קבוצתיות ודיונים על תצוגות וירטואליות המרחיבות את הכלים של הסטודיו המסורתי לארכיטקטורה.

מעבדת הויזואליזציה, אשר הוקמה בשנת 2013, כוללת מסך קעור ברוחב שמונה מטרים עם שדה ראייה של 75 מעלות המאפשר להקרין תמונה אחידה ורציפה ו"טיול" וירטואלי בסביבה המוצגת. בנוסף, המעבדה מצוידת במערכות מציאות מדומה (VR) נייחות וניידות.

מעבדת הוויזואליזציה היא בין המעבדות המובילות המאפשרות לחלוק חווית היטמעות בסביבה וירטואלית. הכלים המתקדמים במעבדה מאפשרים לחוקרים ליצור שיטות בנייה טובות יותר לפיתוח מבנים וסביבות חכמות יותר. המעבדה תומכת גם בתקשורת בין אדריכלים, מהנדסים ובעלי מקצוע, ומספקת כלים מתקדמים הדרושים ליצירת ייצוגים דיגיטליים בכל שלבי תהליך הבנייה כמו גם לדמות ביצועים בעולם האמיתי. מיתרונות השימוש בכלים אלה הם הסרת שגיאות תכנון יקרות והתנגשויות בין מערכות הבניין עוד לפני הקמתו, בחינת ההשפעה של מבנה או סביבה על משתמשים פוטנציאליים ועוד. מעבדת ההדמיה מאפשרת לחוות מבנה או סביבה לפני שיתממשו בפועל.

שירותי המעבדה

מעבדת הוויזואליזציה משמשת למחקר של חברות וחברי סגל וסטודנטיות וסטודנטים בתארים מתקדמים ומשולבת ככלי הוראה בקורסי הסטודיו של הפקולטה. השימוש במעבדה מסייע ביצירת תהליכי עבודה חדשים בסטודיו לארכיטקטורה ובפיתוח כיווני מחקר חדשים.

ניתן להשתמש במעבדה ככיתה לצורכי הוראה ומחקר או לשאול ממנה ציוד מציאות מדומה לצרכים דומים.

מבנה המעבדה

בלבה של המעבדה ניצב מסך ברוחב 7 מטרים ובגובה 2.4 מטרים שעליו ניתן להקרין תוצרי עבודה במגוון תוכנות דו־ממד ותלת־ממד. כן נמצאות במעבדה 14 ערכות של משקפי מציאות מדומה מסוגים שונים.

מיקום ושעות פעילות

המעבדה ממוקמת בקומה השנייה בבניין אמאדו, בצמוד למעבדת המחשבים.

לתיאום שימוש במעבדה יש לפנות לדורון צור.

פרטי התקשרות

מנהל המעבדה הוא מר דורון צור.

טלפון: 04-8293934

דוא"ל: doronz@ar.technion.ac.il

המנהלת האקדמית של המעבדה היא פרופ"ח דפנה פישר-גבירצמן.