ורידים מוארים בעיר

פרויקט גמר 2023
בוגרים 2023

אלף מדרגות משתרעות על עיר חיפה ומחברות את מרכז הכרמל עם העיר התחתית. מדרגות אלו עוברות דרך מספר שכונות ומשמשות כצירי חיבור בין שכבות שונות של היסטוריה, חברה, תיירות וטבע. אלו צירי סירקולציה אשר מחברים לא רק רחובות אופקיים הממוקמים על קווי גובה שונים יחד עם המוקדים הציבוריים, אלא גם מספקים גישה לבנייני מגורים פרטיים. מערכת זאת של מדרגות לא מנוצלת מספיק ולא קורה שם כלום, שום התרחשות שנותנת יתרון לשכונה-למקום. היום בעיקר הם מקום לעבור או ללכת דרכו ולא מקום של שהייה וחוויה ."ספיציפית מדרגות של חיפה" – "תשתית שיכולה לסחוב על כתפיה יותר"

מדרגות חיפה תוכננו להוות אמצעי תנועה אנכית יעיל ונוח לתושבי הר הכרמל, והפכו לחלק משמעותי מזהות העיר. אמנם חווית השוטטות בעיר דרך מאות מסלולים הנוצרים בעזרת מדרגות אלו אינה ייחודית לחיפה, אך ניתן לראות שהיא משחקת תפקיד חשוב ביצירה של אופי העיר.

הפרויקט יוצר מכלול של נופים וחללים קולקטיביים שישמשו את תושבי המקום בקנה מידה קטן .

על ידי ניצול שטחים לא מנוצלים ומוזנחים לשימוש קולקטיבי. הפרויקט ילווה את הולך הרגל מלמעלה למטה וייצר מקומות משותפים להיות בהם.

הפרויקט תופר פרוגרמות ציבוריות החורגות מגבולות הגדרתן בהיותן בו-זמנית בניין, תשתית עירונית ומרחבים ירוקים.

הפרויקט מזהה את הפוטנציאל של המדרגות בעיר חיפה בכלל ובשכונת הדר הכרמל בפרט בכדי להביע מחולל ציבורי ומרחבי לחיים אורבניים תוך שמירה על זהותן המיוחדת ועל אופי השכונות אשר נשזרות ע"י מדרגות אלו.

הנחיית עבודה
אדר' שמעיה צרפתי
אדר' ישי וול
הנחיית מחקר
ד"ר אור אלכסנדרוביץ'
נדין שוקחה
מסלול ארכיטקטורה ובינוי ערים
בוגרים 2023
בוגרים 2023
בוגרים 2023

פרויקטים נוספים בסטודיו