דן-סיטי באוויר

פרויקט גמר 2022

קשרי המשפחה בקהילות הערביות חזקים, הם ניכרים באורח חייהם ובדרך לספק מחסה ודיור למשפחה הקרובה. חיי משפחה אינטימיים דרשו חללים קטנים יותר, ומצבי מגורים צמודים המובדלים על ידי כניסות שונות לכל בית, תוך שמירה על תחושת החיים המשותפים עם המשפחה הקרובה על ידי שימור שטחים פתוחים משותפים למפגש.

תהליך הבנייה היה מונע מצורך ולא צורה או פונקציה, הצורך לגור בשכנות למשפחה הקרובה ביישובים ערביים הוביל לצפיפות של כפרים וערים תוך צמצום השטחים הציבוריים הפתוחים של השכונה בכל תוספת, דבר שהוביל לבניה והמראה האורגני של הכפר.

המקרה של כפר כנא אינו שונה מיישובים ערביים אחרים אלא ייחודי יותר. מצד אחד יש בכפר אדמות פתוחות עצומות, אך מצד שני הן אדמות חקלאיות המשרתות את העושר הכלכלי והתרבותי של התושבים. בנוסף, כפר כנא מכילה רחוב ראשי רחב המתפשט על חלק ניכר מהקרקע המיועדת לתנועת כלי רכב שחותך את הכפר לשני חלקים, ומגביל את תנועת הולכי הרגל מצד אחד של הכפר לשני.

טיפולוגיית דיור חדשה מוצעת מציעה ניסוי של מגורים צפופים מאוד עם מעט או ללא פרצלציה תוך מתן מרחבים פתוחים פרטיים ומשותפים לתושבים. טיפולוגיית הדיור החדשה מתנשאת מעל הכביש הקיים, מאחדת את הראשון למרקם העירוני הקיים ומנצלת את האחרון כאתר לפיתוח מגורים ללא שימוש באדמות חקלאיות.

הפרויקט נועד לענות על הצורך בפיתוח בנייני מגורים חדשים תוך שמירה על הקרקעות החקלאיות הקיימות מפיתוחי בנייה עתידיים עקב חוסר שטחי בנייה. בנוסף, צמצום תנועת הרכבים בכביש הראשי כדי להשתמש בו כעמוד שדרה ציבורי ופיננסי לכפר הוא מרכיב מכריע שהפרויקט מנסה להתמודד איתו.

הנחיית עבודה
אדר' שמעיה צרפתי
אדר' ישי וול
הנחיית מחקר
ד"ר אור אלכסנדרוביץ'
אדר' ליאת אייזן
ג'וזיף דאהוד
מסלול ארכיטקטורה ובינוי ערים

פרויקטים נוספים בסטודיו