אדר' אבישי עוז: מתודה לשילוב הרכב האישי החשמלי בתכנון חתך הרחוב העירוני

אדר' אבישי עוז: מתודה לשילוב הרכב האישי החשמלי בתכנון חתך הרחוב העירוני

השימוש הגובר בעשור האחרון ברכבים אישיים חשמליים (כגון: אופניים חשמליים, קורקינט חשמלי, סגווי והוברבורד) מציב אתגרים חדשים בתכנון המרחב העירוני. המחקר, מציע מתודה לשילוב רכבים אלו בתכנון חתך הרחוב העירוני, בהתחשב בתכונות הרכבים החדשים והעתידיים ובהתאמה לסביבת התכנון הספציפית לתפיסת המתכננים.

בעקבות סקירה וניתוח של מדריכי תכנון רחובות בארץ ובעולם וניתוח תצפיות רחוב, זוהו הפרמטרים לתכנון חתך הרחוב העתידי והוכנה מטריצת תכנון הקובעת את חלוקת מרחב התנועה ברחוב. זאת כבסיס לעדכון סעיפים ב"מדריך לתכנון מרחב הרחוב – הסדרה הירוקה".

המתודה החדשה נבחנה ע"י שמונה מהנדסים, אדריכלי נוף ומומחים בתחום שבחנו את מידת הבהירות והקריאות, הישימות בפרקטיקה והחידוש במתודה. ניתוח ראשוני של התוצאות מצא כי המתודה ברורה, מובנת ונוחה לשימוש אך קביעת הפרמטרים יחסית קשיחה ואיסוף הנתונים עדיין מצריך משאבים. וככלל העריכו המומחים את חשיבות הנכחת הכלים החשמליים בתהליך התכנון וראו חידוש וחדשנות במתודה המוצעת.