ד"ר דניאל מטקלף: דברים שלמדתי על עיצוב לבני אדם מעיצוב עבור חיות אחרות

ד"ר דניאל מטקלף: דברים שלמדתי על עיצוב לבני אדם מעיצוב עבור חיות אחרות

כבני אדם אנו מוצאים עצמנו לעיתים מסתכלים אל עבר בעלי חיים כדי ללמוד על עצמנו – על המהלך האבולוציוני שלנו, על הפיזיולוגיה והביולוגיה שלנו, על פסיכולוגיה, התנהגות ותהליכי למידה ואפילו על מוסר וחברה. בהרצאה זו אשתף מחשבות על מה שאני מאמין שניתן ללמוד על עיצוב עבור בני אדם על ידי התבוננות בתהליך העיצוב עבור חיות בר.

בעקבות שינוי פרדיגמטי מתמשך הקורא לכלול מגוון רב יותר של בעלי חיים בסביבות הנשלטות על ידי האדם, כדי לתת מענה לדלדול המגוון הביולוגי ולניכור האנושי לטבע, קיים צורך גובר בעיצוב המסוגל לתת מענה לצורכיהן של חיות בר, תוך התייחסות לשאלות של אינטראקציה בין אדם לחיה. התבוננות בפרקטיקה מתפתחת זו מאפשרת לנו לשאול שאלות גם על טבע תהליך העיצוב עצמו ועל התפקיד של אמפטיה, הזדהות ותהליכים סומטיים בתוכו.

ד”ר דניאל מטקלף הוא מעצב, חוקר עיצוב ומרצה בכיר במסלול לעיצוב תעשייתי בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים. הוא סיים את לימודי התואר הראשון והשני בפוליטקניקו במילאנו וקיבל תואר דוקטור באוניברסיטה לאומניות בלונדון (2015). עבודת הדוקטורט שלו, שכותרתהMultispecies Design , בחנה תהליכי עיצוב המתייחסים לצרכים של חיות בר בסביבות בנויות ולתפקיד העיצוב באינטראקציות בין אדם לחיה. תחומי העניין והמחקר שלו כוללים נושאים של עיצוב חברתי, מערכות שירות ומוצר, יחסי אדם-חיה, עיצוב סומטי ועיצוב מוכוון טבע.

הקלטת האירוע זמינה כעת כאן: