אדר' ארז אלה: בונים את העתיד

אדר' ארז אלה: בונים את העתיד

HQ ארכיטקטים נוסד על ידי ארז אלה בתל אביב כסטודיו לאדריכלות בינלאומית בשנת 2008. הפרקטיקה בסטודיו שואפת להטיל ספק במוסכמות וליצור מבנים, חללים וסביבות עירוניות מאתגרות תרבותית, תוך התמקדות בגישה פרגמטית ופרוגרמתית. הסטודיו משלב עיצוב חדשני ואיכותי עם מומחיות טכנית מתקדמת, ומוביל את העיצוב והבנייה בפרויקטים רבים בסדרי גודל שונים בארץ ובחו"ל.

HQ ארכיטקטים מציגים תיק עבודות נרחב בתחומים שונים, הכוללים תכנון עירוני, שטחים ציבוריים ותשתיות, מגוון רחב של פרויקטים תרבותיים וחינוכיים, כמו גם משרדים, מלונות ופרויקטים מסחריים.

פרויקטים ציבוריים ועירוניים נמצאים בחזית התכנון של HQ ארכיטקטים. אלה כוללים בין היתר תכנון מסוף תחבורה ציבורית בפתח תקווה, עשרים מתחמי גני ילדים, מרכז נוער, כפר סטודנטים בנגב וכיכר עירונית בשדרות. כמו כן, המשרד עובד יחד עם הרשות הממשלתית הישראלית להתחדשות עירונית בישראל על תכנון שכונות בכפר סבא ובטבריה, ובתכנית אב להגדרה מחדש ולשינוי אזור התעשייה הישן של לוד.

המשרד מתמחה גם בפרויקטים תרבותיים ומוסדיים. בין המפורסמים ביותר, אודיטוריום מיכאל סלע שבנייתו הסתיימה לאחרונה במכון ויצמן למדע, האקדמיה למוזיקה וריקוד ע"ש קושנר בירושלים, והבית לשירה – אולם הופעות מקהלה בישראל, שניהם בבנייה, וכן תכנון של שני מרכזי תרבות חדשים בנתניה ובלוד. יתר על כן, HQ ארכיטקטים הצטרפו ל- Kazuyo Sejima + Ryue Nishizawa / SANAA כדי לממש את בנייתם של 45,000 מ"ר של הקמפוס החדש של האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים שנבנה בימים אלה.

העניין של HQ ארכיטקטים בתכנון ממוקד טכנולוגיה ניכר בפרויקטים שונים, כולל היות הסטודיו חלק מהצוות האמריקני-ישראלי לאתגר נאס"א "בית גידול על מאדים" אתגר להקים בית גידול בהדפסת תלת ממד לאסטרונאוטים עתידיים על מאדים.