Urban passage
הרחוב העירוני המסחרי הוא אחד המרכיבים החשובים ביצירת חיוניות חברתית ותרבותית במרכזי הערים. כיוון שקומת הקרקע היא הממשק העיקרי בין המבנה לרחוב, איכותו של הרחוב המסחרי נובעת בדרך כלל מהנגישות ומהתפקוד המיטבי של קומת הקרקע. עם זאת, אחד האתגרים שעמם נאלצים מרכזי הערים להתמודד הוא לחץ השימושים על קומות הקרקע שמביא לכך שלעתים הן אינן מצליחות לענות על הביקוש לשטחי מסחר באזורים מרכזיים במיוחד של העיר. במצבים כאלה, נדרשים פתרונות מרחביים לא סטנדרטיים להוספת שטחי מסחר ללא שינוי ברשת הרחובות.
דוגמה לפתרון אפשרי, היכול להתקיים בסביבה עירונית הררית, היא ניצול הפרשי גבהים כדי להוסיף שטחי מסחר נגישים להולכי רגל גם מעל קומת הקרקע. הפרויקט בוחן את התחרות על קומת הקרקע במרכז העיר ומציע פתרונות המבוססים על ניצול הטופוגרפיה העירונית. הרעיון המרכזי הוא לחבר בין צורך עירוני לתנאים המרחביים הטבעיים של מקום. דוגמה מובהקת לכך היא שכונת הדר הכרמל בחיפה, משום שהיא מרכז עירוני היסטורי שהרחובות המסחריים שבתוכו ממשיכים למשוך אליהם ציבור גדול של משתמשים גם היום. עם זאת, לעומת מצב הניצול המיטבי של שטחי קומות הקרקע המסחריות בהדר שניכר גם בהרחבתן למרווחים שבין בנייני המגורים, שאר המרחב העירוני נמצא במצב ירוד של תפקוד, הניכר בהזנחת קומות המגורים בבניינים והמרחבים הפרטיים שבין הבניינים.
דרך אחת לשפר את מצב ההזנחה בהדר היא להשתמש בכוח המשיכה המסחרי של השכונה ולנסות לשלב שטחי מסחר גם בעומק הבלוקים העירוניים, בגבהים שונים מעל קומת הקרקע. ההתערבות המוצעת כדי לממש מטרה זו היא הוספת תשתית ציבורית המתפתחת בין הבניינים, בתוך שטח המגרשים הפרטיים, כתוספת לרחובות המסחריים הקיימים. בשל הפרשי הגבהים שבין הרחובות המסחריים בהדר, תשתית רב־מפלסית זו יוצרת גם חיבורים חדשים בין הרחובות המסחריים המקבילים ובכך מגדילה לא רק את שטח הפנים של שטחי המסחר אלא גם את תנועת הולכי הרגל ביניהם. הפרויקט משלב טבע, מאפשר נוף, מבטים ומייצר חוויה ציבורית המכניסה בתוכה מימד של שוטטות, התבוננות, והגנה.