כשליש מכלל הולכי הרגל בישראל נפגעים בתאונות דרכים במהלך חציית מעבר חצייה כאשר כ- 30% מהתאונות הללו מתרחשות כתוצאה מחוסר תשומת לב של הולכי הרגל למעבר החצייה בפרט ולכביש בכלל. בשנים האחרונות חלה עלייה בכמות תאונות הדרכים שמקורן במוסחות דעת של הולכי רגל החוצים מעברי חצייה עקב שימוש מוגבר בפלאפון החכם במהלך החצייה. בד בבד, ערים ברחבי העולם הולכות ומגדירות עצמן כ"ערים חכמות" חדשות לבקרים. עיריות מפתחות מערכות אורבניות חכמות תלויות מרחב ופונקציה. הן מסועפות ומלאות ביישומים המשפרים ומשמרים את בטיחות התושבים ורווחת חייהם. עם זאת, ידע בנוגע למוצרים אורבנים חכמים, השפעתם, העיצוב שלהם ותפקודם כחלק מאותן מערכות המצויות בערים החכמות, במיוחד בהקשר לבטיחות במעברי חצייה עדיין מחייב מחקר וחידושים טכנולוגיים רבים.
בעקבות זאת, המחקר שלי מבקש להגדיר את מהותו והקריטריונים לקיומו של "מוצר אורבני חכם" ולאפיין מתודת עיצוב המותאמת למוצר אורבני חכם על שלל מרכיביו. היכולת של המוצר האורבני החכם והמעוצב למנוע התרחשויות מסוכנות כתוצאה ממוסחות דעתם של הולכי הרגל, נבחנה על ידי מחקרי שדה הקובעים את מידת היעילות שלו דרך תגובתיות הולכי הרגל כלפי המוצר, ותשומת הלב שהם מעניקים לו. אף על פי שהמשך פיתוח עיצוב המוצר נחוץ לשם קביעה מבוססת יותר של מידת ההשפעה שלו על הולכי רגל, המוצר האורבני החכם היחידני בגרסתו הראשונית מצליח לעורר מודעות של הולכי רגל שדעתם מוסחת כלפי סביבת מעבר החצייה.
התמונות צולמו על ידי מיכל דרעי וימן.