יום שלישי, 23.6.26
בשעה 16:00 בזום
קישור לזום:
https://Technion.zoom.us/j/8250022077?on=93434609652
מהי חוויית צריכת חשמל ביתית? מתי צריכה הופכת לבזבוז? והאם עיצוב יכול לגשר בין ערכים לבין פרקטיקות צריכה יומיומיות?
שאלות אלו הניעו את מחקר הדוקטורט, הבוחן צריכת חשמל ביתית כחוויה, ולא רק כתופעה טכנית, כלכלית או סביבתית. באמצעות שילוב של מחקר איכותני, פיתוח מסגרת מושגית ו-Research through Design ,המחקר בוחן את ההיבטים החווייתיים של צריכת החשמל הביתית ואת הדרכים לשיפור החוויה. במסגרת המחקר פותח ונבחן אב-טיפוס של אפליקציה שכותרתוZero Electricity Waste at Home . אב-הטיפוס מתמקד בתפיסות של אנשים לגבי בזבוז חשמל, במטרה לחקור ולהעריך חוויה זו. הממצאים מצביעים על כך שעיצוב יכול לחזק את ההלימה בין ערכים ובין ניהול הצריכה, ולפתח הזדמנויות חדשות לשיפור החוויה האישית לצד תמיכה ביעדים רחבים יותר. הסמינר יציג את תהליך המחקר, הממצאים המרכזיים, התרומה התיאורטית וההשלכות.
פרטי קשר: שגית דומיניץ | 054-6094458 | sagit.d@campus.technion.ac.il